Kantar TNS Global offices

A Kantar Hoffmann kutatási partnerként támogatja a WWF céljait.
Kantar Hoffmann supports WWF goals in research partnership.

TGI

A Target Group Index (TGI) kutatás a világ legjelentősebb szindikált nemzetközi fogyasztói felmérése, mely Nagy-Britanniából 1969-ban indult el. Manapság már hat kontinens több mint 65 országában készítik.

A TGI Magyarországon 1998-ban jelent meg. A TGI a Kantar Media jogvédett terméke. A TGI előállítását és hazai értékesítését a Kantar Media-val kötött licensz-megállapodás alapján 2015.  márciusától a Kantar Hoffmann végzi. A TGI adatok a wdba2 szoftverben érhetőek el. Jelenleg 450 aktív szoftverfelhasználó dolgozik a TGI adatokkal.

A TGI adatbázis tartalmát a következő ábra szemlélteti (nagyításhoz kattintson a képre, a letöltéshez pedig ide):

Hogyan készül a TGI Magyarországon?

 

2011. januárjától a TGI és a Nemzeti Olvasottság Kutatás (NOK) adatfelvétele együttesen zajlik. Ezáltal a sajtóolvasottsági adatok a TGI és a NOK megrendelői számára fogyasztási és életstílus adatokkal együtt váltak elérhetővé.

A két kutatás közös mintájának jellemzői:

  • Populáció: 15 éves, vagy annál idősebb magyarul beszélő, magyarországi lakóhellyel rendelkező népesség.
  • Reprezentativitás szempontjai: nem, kor, iskolai végzettség, régió és településtípus szerint.
  •  Esetszám: NOK: 25 000 fő, TGI: 14 000 fő
  • TGI kérdőívet csak a 75 éves vagy annál fiatalabb személyek töltenek ki.
  • Kérdezés módja: Napi kvóta, folyamatos in-home kérdezés. A kérdezés a NOK kérdőív személyes lekérdezésével kezdődik (körülbelül 30 perces tabletekkel készített interjú), majd a kérdezett otthagyja az önkitöltős TGI kérdőívet a kérdezettnél és legkésőbb 1 hét múlva személyesen begyűjti.

 

A TGI adatbázis mintájának jellemzői:

  • A TGI minta reprezentatív a 15-75 éves magyar lakosságra nem, kor, iskolai végzettség, régió és településtípus szerint.
  • A mintanagyság évi 14.000 megkérdezett – nagymintás kutatás.
  • A TGI adatbázis felmérése havonta történik – azaz a kérdezés folyamatos. A kérdezés részben személyes interjúval (NOK kérdőívvel, CAPI), részben pedig önkitöltős kérdőívvel folyik.  Személyes interjú során vesszük fel a demográfiai jellemzőket, a háztartás tartós cikkekkel való ellátottságára vonatkozó Birtokolt/tervezett vagyontárgyak adatokat, az Élet fontos pillanatait, kategória szintű olvasottsági adatokat.
  • A TGI egyforrású adatbázis, amely azt jelenti, hogy minden egyes kérdezettről tudni lehet azokat a tulajdonságait, szokásait, amiket általában külön kutatásokban vizsgálnak a kutatók.
  • A TGI az adatok töretlen láncolatát nyújtja, amely visszanyúlik egészen a létrehozásáig. Ez azt jelenti, hogy sok termék, márka, szolgáltatás és média esetén idősoros, ún. trend-adat állítható elő.
  • A magyarországi TGI kutatás szakmai hitelét nem csupán ügyfeleink elégedettsége, de nemzetközi audit is bizonyítja.

Írjon nekünk!
 

Perjés Tamás

+36 20 214 7466
 


tamas.perjes@kantar-hoffmann.hu

WDBA2

WDBA2A teljes TGI adatbázis a WDBA2 nevű szoftveren keresztül érhető el. Lehetőség van arra is, hogy igény esetén részelemzéseket készítsünk az adatokból.

Tovább »

TGI szegmentációk

A TGI fogyasztási státusz háztartási státuszt mér, azaz a háztartás minden tagját egyazon csoportba sorolja be a háztartás főkeresőjének jellemzői a háztartás jövedelmi és vagyoni helyzete alapján.

Tovább »

Hírek, érdekességek

Hírek, érdekességek a piackutatás és a TGI világából.

Tovább »