Kvantitatív kutatás

Befektetés új termékekbe – de melyekbe? Milyen árazási stratégiát kövessek? Hol kommunikálhatok leghatékonyabban célcsoportommal? Mennyire kötődnek hozzám a vevőim? Mennyire elégedettek az alkalmazottjaim?

Ilyen és ezekhez hasonló kérdések felmerülése esetén alkalmazunk kvantitatív kutatási módszereket.

Kvantitatív piackutatásaink segítségével ugyanis számszerű eredményeket kapsz fogyasztóid, ügyfeleid véleményéről, döntési mechanizmusairól, viselkedéséről és gondolatairól.

Például megmérhetjük egy meghatározott márka imázsát, egyes reklámkampányok ismertségét vagy újabb termékötleteknek a mindenkori célcsoport általi elfogadottságát.

Megfelelő mintavétellel (kvótás eljárás vagy véletlen mintavétel) előre meghatározott alapsokaságra vonatkozóan nagymértékben reprezentatív eredményeket érünk el.

A fogyasztókra, illetve az üzleti szférára összpontosító ismert kvantitatív piackutatási módszerek teljes köréből választjuk ki kutatásod számára az ideális módszert – kezdve az online felmérésekkel, a telefonon megvalósított országos reprezentatív felméréseken, valamint a tesztstúdióban felvett interjúk segítségével végrehajtott egyedi célcsoportos termékteszteléseken át egészen a számítógéppel támogatott és táblagépekkel végzett eladáshelyi interjúkig.

Kantar márkázott megoldások

Milyen saját fejlesztésű módszereket alkalmazunk?

Márkakutatások és márkapozícionálás

Hiszünk a márkák erejében.

A Kantar márkastratégiai megoldásai az évtizedes szakértelmünket, a bevált mérési keretrendszereket és a legújabb kutatási technológiát ötvözik, hogy segítsenek a márkaérték azonosításában, irányvonalak meghatározásában, és stratégiát tervezzenek márkáid számára a hosszú távú fenntartható érték létrehozása érdekében.

Megoldásaink és szakértelmünk az alábbi területeken segíti ügyfeleinket az üzleti kérdéseik megválaszolásában:

  • Márkaérték mérése – Feltárja a márkád értékét.
  • Márkakövetés – Hogyan nyújthat a márkád folyamatosan értéket?
  • Márkahatás – Mennyire támogatják a kampányaid, akcióid a márkád értékét?
  • ​A piac megértése – Hol található a valós érték a kategóriában, és hogyan lehet megfelelni a kategória értékeinek?
  • Márkapozícionálás – Hogyan helyezhetem el márkámat/portfóliómat, hogy értéket teremtsek?

Meaningfully Different Salient (MDS™)

A Meaningfully Different Salient (MDSTM) keretrendszerünk a legnagyobb márkák által igénybevett, hitelesített márkaértékmérési megközelítés a kiemelkedő üzleti eredmények elérése érdekében. Egy márka többet ér a vásárló számára, ha

  • a versenytársakhoz képest jobban elégíti ki a termékkategóriához kapcsolódó fogyasztói igényeket,
  • egyedi, könnyen megkülönböztethető a többi márkától,
  • könnyű azonosulni a márkával,
  • kellően látható, kitűnik a többi márka közül.

A fenti pillérek mentén mérjük és rangsoroljuk a márkákat az egyes termékkategóriákon belül, Magyarországon és az egész világon.

A kreatív ötletek és a kommunikációs kampányok támogatása

A sikeres kampányok a célcsoport megértésével kezdődnek, és olyan történeteket mesélnek el, amelyek következetesen, minden érintkezési ponton, online és azon kívül is visszhangra találnak. A sikeres kampányok hatékonyan különböztetik meg márkánkat a versenytársaktól, rövid távon értékesítést generálnak, hosszú távon márkákat építenek, és megvan az erejük a ROI-t sokszorosára növelni.

Segítünk ügyfeleinknek eligazodni a kreatív úton a legjobb ötlet azonosításától egészen a hibátlan megvalósításig és a következő kampányhoz szükséges legszélesebb ismeretek megszerzéséig.

A világ legnagyobb adatbázisára, viselkedési mérőszámokra és széles körben validált megoldásokra támaszkodva megmutatjuk, hogyan fejlesztheted és optimalizálhatod a kreatív ötletedet, hogy kitűnj, releváns üzenetet közvetíts, hass a célcsoportodra, és a kampányod eladásokat generáljon.

Nemzetközileg validált és széles körben használt márkázott termékünkkel állunk rendelkezésedre:

LINK™

LINK™+

A LINK+ innovatív és rugalmas eszközöket biztosít a hirdetőknek a kreatívok teszteléséhez, növelve az értékesítési hatást és a márkaértéket.

A különböző reklámok számára különböző célokat tűzhetünk ki, ezért a LINK+ lehetővé teszi az ügyfelek számára, hogy testre szabják a különböző mérési funkciókat, hogy tökéletes kreatív tesztelési megoldás álljon rendelkezésükre kampányaik és kutatási céljaik eléréséhez.

A LINK+ agilitása és sebessége gyors segítséget nyújt, hogy a kreatív ötlet működik-e, és hogyan javítható.

LINK for TV™

A hirdetőknek olyan televíziós tartalmakat kell alkotniuk, amelyek maradandó benyomást keltenek.

A nemzetközileg validált mérési eszközünk mélyreható értékeléseket végez, amelyek egyértelmű ajánlásokat fogalmaznak meg az ügyfél ROI-jának maximalizálására vonatkozóan.

LINK for Digital™

A hirdetőknek olyan digitális tartalmat kell alkotniuk, amelyek maradandó benyomást keltenek.

A nemzetközileg validált mérési eszközünk kombinálja a célközönség általános vásárlói és fogyasztói szokásait, valamint az aktuális kreatív ötlet, kampány primer felmérési mutatóit. Egyértelmű útmutatást ad a digitális kreatívok ROI-jának fejlesztése és optimalizálása során.

LINK AI™

A LINK AI lehetővé teszi a hirdetők számára, hogy olyan kreatív ötleteket és tartalmakat vizsgálhassanak, amelyeket általában nem tesztelnének például a szűk célcsoport vagy a még nem elég széles körben használt kommunikációs platform okán.

A LINK és a mesterséges intelligencia tanulságait felhasználva a Kantar megbecsüli, hogy egy tipikus fogyasztói minta hogyan értékelné a hirdetést egy felmérés során.

A rendszer megbízható kreatív intelligenciát biztosít percek alatt, primer felmérések nélkül, megfizethető áron.

Az ügyfélélmény növelésének támogatása

A Kantar ügyfélélmény-megoldásai segítenek az ügyfeleknek folyamatosan sikeres, márkához igazodó élmények kialakításában, amelyek elősegítik az üzleti növekedést.

Megoldásaink és szakértelmünk a következő területeken segíti az ügyfeleinket a kihívások leküzdésében:

  • Pontos diagnózis és az irány meghatározása
  • Hogyan fejezd ki a márkád egyedi pozícióját az ügyfélélményeken keresztül
  • Megérted a jelenlegi és potenciális ügyfeleid változó igényeit
  • ​A megfelelő üzleti hatás elérése érdekében szükség van folyamatos fejlesztésre, innovációra
  • Folyamatos visszacsatolás és kiigazítás, ahol és amikor szükséges

TRI*M™

A TRI*M keretrendszerünk az egész világon, a legnagyobb márkák által igénybe vett, hitelesített ügyféllojalitás-mérési megközelítés a sikeres üzleti eredmények elérése és megtartása érdekében.

Kiemelten fontos információkat kapsz arról, hogy mennyire kötődnek a márkádhoz, a szolgáltatásaidhoz a vevőid, mennyire elégedettek az alkalmazottjaid? A sikeres kapcsolat-menedzsment a mindenre kiterjedő, releváns információkat adó diagnosztikával kezdődik.

A nemzetközileg validált TRI*M index a márkád vagy szolgáltatásod összesített értéke, amelyet 4 sztenderd szempont alapján számolunk ki

  • márkád vagy szolgáltatásod funkcionális teljesítménye
  • újravásárlási hajlandóság
  • ajánlás mások számára
  • kompetitív előny érzékelése a többi márkához képest

A fenntartható növekedést megalapozó innováció támogatása

A sikeres innovációnak rövid távon növelnie kell a portfólió értékesítési számait, hosszú távon pedig márkaértéket kell építenie. Valódi igényeket kielégítő innovációkkal utakat találunk a fenntartható márkanövekedéshez, amelyeket a célcsoport és a piaci környezet holisztikus megértése táplál.

A legújabb viselkedéstudományi gondolkodásmódot alkalmazzuk, implicit tesztelési megközelítéseket használunk, hatékonyan alkalmazzuk az elérhető primer és szekunder, digitális adatokat, inspiráljuk az ügyfeleinket.

Támogatjuk az ügyfeleinket a lehetőség feltérképezésétől a tesztelésig és a nyertes innovációk kiválasztásáig, egészen a sikeres bevezetés optimalizálásáig.

Korszerű digitális platformjainkon keresztül segítünk ügyfeleinknek innovációs útjuk felgyorsításában.

Iteratív tanulási és tesztelési megközelítésünk segít a termékek és szolgáltatások finomhangolásában és optimalizálásában, hogy a valós fogyasztói igényekre válaszolhassunk és építhessük a márkát.

Nemzetközileg validált és széles körben használt márkázott termékeinkkel állunk rendelkezésedre:

Matrix™

Segítünk a márkáknak abban, hogy marketingciklusaik megfeleljenek a mai fogyasztói igényeknek.

Folyamatosan nyomon követjük és feltárjuk a trendeket, hogy az összes potenciális marketingeszközt sikeresen használhasd. Folyamatosan figyelhetjük a termékösszetevőket, a csomagolásokat, a touchpointokat és a vásárlóhelyi promóciós eszközöket, bármely termékkategóriában és piacon.

IdeaEvaluate™

Gyorsan kiválaszthatjuk a legnagyobb potenciállal rendelkező ötleteket.

Segítünk abban, hogyan lehet továbbfejleszteni a legjobb ötleteket, hogyan optimalizálhatjuk a koncepciót. Ez a kutatási eszköz abban is támogat minket, hogy közelebb kerüljünk a vásárlási magatartás valóságához, többek között mérhetjük a döntéshozatalhoz szükséges időt.

ConceptEvaluate™

A ConceptEvaluate programcsomag segítségével nyerő koncepciókat hozhatunk létre a hagyományos megközelítésekhez képest kétszeres pontossággal.

Támogatjuk az ügyfeleket abban, hogy ne csak értékeljék és rangsorolják a felmerült ötleteket, hanem releváns szempontok mentén optimalizálják a koncepciókat.

PackEvaluate™

A PackEvaluate segít azonosítani a potenciálisan nyertes csomagterveket. Világos ajánlásokat és útmutatásokat adunk arról, hogy a csomagolások mely elemei hatnak igazán.

ProductEvaluate™

A ProductEvaluate csomag segít az ügyfeleknek kiváló termékeket kifejleszteni a hosszú távú siker érdekében. A Kantar terméktesztelési csomagja kombinálja a válaszadók által megfogalmazott véleményeket az érzékszervi vizsgálatokkal, hogy minél hatékonyabban optimalizáljuk a végső termékajánlatot.

A SensoryEvaluate segít az ügyfeleknek új vagy meglévő termékek sikeres pályára állításában. Támogatja az optimalizálást speciális vizsgálati eszközökkel, amelyeket kifejezetten arra terveztünk, hogy feltárják, hogyan hatnak a termékek a fogyasztók érzékszerveire, hogy javíthassuk a fogyasztási élményt.

Segítjük ügyfeleinket a növekedési lehetőségek maximalizálásában akár új, akár már létező termékről van szó. Mérjük a termékbevezetés hatását a márkára, mennyire támogatja a termékbevezetés a fogyasztó erőteljesebb kötődését a márkához. Útmutatást adunk az optimalizálási prioritásokhoz.

Launch™

Innovációs útmutató keretrendszerünkkel támogatjuk ügyfeleinket az új termékek bevezetésének nyomon követésében, a bevezetési folyamat esetleges korrigálásában és optimalizálásában.

Digitális információkat és valós fogyasztói viselkedést veszünk figyelembe a javaslatainkhoz, amennyiben a bevezetési terv gyors felülvizsgálata és adaptálása szükséges. Konkrét útmutatásokkal segítünk a kereskedelmi siker maximalizálása érdekében.

ChoiceEvaluate™

A ChoiceEvaluate a Kantar exkluzív megoldása az ároptimalizálásra és az értékalapú portfólió megteremtéséhez.

Többféle fejlett statisztikai módszert használunk, többek között alkalmazzuk a diszkrét választási modellezés és a Conjoint Analízis legújabb fejlesztéseit.

A hatékony médiatervezés támogatása

Napjainkban, a média egyre kiterjedtebb és fragmentált világában az embereket marketingkampányok bombázzák egyre több érintkezési ponton keresztül. A média- és marketingrészlegek összetett kihívásokkal néznek szembe. A közönség figyelmét felkelteni, a legjobb csatornát kiválasztani a közönség eléréséhez nehezebb, mint valaha. A hirdetők, kiadók és médiaügynökségek komoly nyomás alatt dolgoznak, hogy minden befektetést optimalizáljanak.

Piacvezető globális vállalatként mi magunk is megtapasztaljuk, hogyan működik a média hatékonysága. A Kantar útmutatást és mesterséges intelligencia eszközöket biztosít a márkák számára, hogy a kampányok sikeresek legyenek.

A Kantar több évtizedes globális tapasztalattal rendelkezve több mint 75 országban jelenti az aranystandardot a médiahatékonyság mérésének területén. A Kantar rendelkezik a legnagyobb médianorma-adatbázissal, több mint 50.000 megvalósult és folyamatosan bővülő médiakampánnyal.

Hatékonyan támogatjuk a hirdetőket, a kiadókat és a médiaügynökségeket abban, hogyan alakítsák médiastratégiáikat a márka növekedésének elősegítése érdekében.

Átfogó képet adunk a növekedési lehetőségekről, bevonva az összes csatornát és eszközt.

Hatékonyan azonosítjuk a célközönséget, támogatjuk a márkákat a kampányoptimalizálásban, akár az optimális célcsoportelérésről, akár a költséghatékony hirdetési gyakoriságról, akár a különböző csatornák közötti szinergiák feltárásáról van szó.

Nemzetközileg validált és széles körben használt márkázott termékeinkkel állunk rendelkezésedre:

LIFT™

Mélyreható márkamérést kínálunk digitális és közösségi kampányok optimalizálásához.

A LIFT egy primer felmérésen alapuló megközelítés, amely azáltal határozza meg a kampány hatékonyságát, hogy mennyire képes befolyásolni a fogyasztók márkáról alkotott képét, és megmutatja az aktuális márkakép mögötti okokat is.

Az alapvető mérőszámok közé tartoznak a hagyományos márkamérések (ismertség, kedveltség és vásárlási szándék), valamint a Meaningfully Different Salient (MDS) keretrendszerünk pillérei is:

  • mennyire elégíti ki a termékkategóriához kapcsolódó fogyasztói igényeket,
  • mennyire egyedi, könnyen megkülönböztethető a többi márkától,
  • mennyire könnyű azonosulni a márkával,
  • mennyire tűnik ki a többi márka közül.

Az eredményeket összehasonlítjuk a normatív adatbázisunkban szereplő hasonló kampányokkal, hiszen a Kantar rendelkezik a legnagyobb adatbázissal a piackutatási iparágban. Ez a kutatáscsomag alkalmas arra is, hogy valós időben, a kampány közben optimalizálhassunk.

LIFT+™

Holisztikusan vizsgáljuk a kampány sikerét, segítünk meghatározni az egyes ügyfél-érintkezési pontok értékét, amelyek a márka sikerességét biztosítják. Akcióképes ajánlásokat adunk a kampány teljesítményének javítására.

A LIFT+ a következő ügyfélkihívásokkal foglalkozik: Mely kampányok, csatornák és taktikák erősítik a márkaértéket és az üzleti növekedést? Mely médiát használjam és melyeket érdemes elkerülni? Hol költhetem el leghatékonyabban a büdzsémet?

LIFT ROI™

A márka növekedése és az értékesítés van a fókuszban.

Nemcsak a kreatív hatást mérjük, hanem a legkorszerűbb marketing ROI-optimalizálási platformon keresztül értékeljük a kampány hatását az üzleti eredményekre. Ügyfeleinknek teljes csatornás ROI-optimalizálási megoldást kínálunk.

A LIFT ROI a következő ügyfélkihívásokkal foglalkozik: Hogyan fektessek be a márkaépítésbe, hogy növeljem az eladásaimat ma és holnap? Hogyan optimalizálhatom a marketingbefektetéseket a rövid távú eladások és a hosszú távú növekedés érdekében?

Context Lab™

A Context Lab lehetővé teszi a tartalom hatékonyságának vizsgálatát meghatározott digitális kontextusokban, még a kampány futtatása előtt.

A legkülönbözőbb digitális eszközöket vizsgálhatjuk: mobil és asztali eszközöket, fizetős digitális médiát különféle platformokon, influencer tartalmakat, márkás tartalmakat. Ez a kutatási eszköz hatékonyan használható natív marketing értékelésére.

A digitális kihelyezések optimalizálását és a digitális kampányok teljesítményének javítását teszi lehetővé, hiszen korai ismereteket szerezhetünk arról, hogy melyik kreatív milyen környezetben működik a legjobban.

A Context Lab a következő ügyfélkihívásokkal foglalkozik: Hogyan hatnak a márkára a különböző digitális eszközök és platformok? Mik a digitális hirdetéseim kreatív erősségei? Hogyan optimalizálhatom a digitális elhelyezéseket?

Az eladási folyamat támogatása

A mai gyorsan fejlődő kiskereskedelmi környezetben, ahol az embereket túlterheli a kommunikáció, és elárasztják a választási lehetőségek, az online vagy offline vásárlás pillanatai kritikusak a márka sikeréhez. A vásárlók megértésében szerzett több évtizedes tapasztalattal segítjük ügyfeleinket a változó kereskedelmi kihívások kezelésében.

Felhasználjuk a legújabb technológiákat, például a virtuális valóságot, hogy pontosan érthessük a vásárlási út kritikus pillanatait, megértsük a vásárlói motivációkat.

Ügyfeleinket felvértezzük azokkal az ismeretekkel, amelyekre szükségük van ahhoz, hogy az erős versenyhelyzetben újra és újra megnyerjék a vásárlók tetszését és fenntartható növekedést érjenek el.

Nemzetközileg validált és széles körben használt márkázott termékeinkkel állunk rendelkezésedre:

Shopper Journey

A Shopper Journey azonosítja azokat a pillanatokat, amelyek befolyásolják a vásárlókat a vásárláshoz vezető úton, így maximalizálhatjuk az értékesítési konverziót a márka és a kategória tekintetében.

Feltérképezzük a vásárláshoz vezető útvonalat (ki, mikor, hol, mit, miért, hogyan) és összekapcsoljuk a vásárlói konverziót befolyásoló érintkezési pontokkal – az üzleten belül és kívül.

Azonosítjuk a döntéshozatal pillanatait, megértjük, hogyan befolyásolhatjuk a vásárlókat a márka- és kategórianövekedés elősegítése érdekében – bármilyen csatornáról is legyen szó.

Shopper Evaluate

A ShopperEvaluate méri a vásárlói marketingaktiválások hatását a kategória- és márkakonverzióra azáltal, hogy valósághű vásárlói környezetekben – boltokban és e-kereskedelemben – tesztel.

Azt teszteli, hogy a különböző forgatókönyvek, mint például a csomagoláscsere, a polcok elrendezése és az értékesítési pontok (POS) milyen potenciállal teljesítenek az üzletben.

Olyan tesztelési környezetet hozunk létre, ahol a válaszadók úgy viselkednek, mint a tényleges vásárlási helyzetben.

Shopper and eCommerce Decisions

Célunk az, hogy segítsük ügyfeleinket abban, hogy megtalálják a márka- és kategórianövekedési lehetőségeket az omnichannel világban – boltokban és e-kereskedelemben. Feltárjuk és megértjük a vásárlói magatartást és a vásárlói döntéshozatalt a különböző értékesítési pontokon.

A Shopper és az eCommerce Decisions célja, hogy teljes mértékben feltárja a merchandising-ben rejlő lehetőségeket a kategóriaértékesítés előmozdítása érdekében. Továbbá a POS-kommunikációt is részletesen vizsgálja a márkakonverzió növelése érdekében, hogy a márkaértékesítést közvetlenül segítse.

Milyen kérdezési módokkal állunk rendelkezésedre?

Ezeket a kvantitatív módszereket használjuk leggyakrabban.

Online felmérés – CAWI

A számítógéppel támogatott webes interjú (CAWI: Computer Assisted Web Interviewing) során az adatfelvétel online történik. Ez egy hatékony, időtakarékos és alacsonyabb költségű felmérési eszköz.

Akkor javasoljuk az online kérdezést, ha a vizsgálandó alapsokaság rendszeresen használja az internetet.

Személyes kérdezés – CAPI

A számítógéppel támogatott személyes interjúknál (CAPI: Computer Assisted Personal Interviewing) a válaszadókat egész Magyarországon rendelkezésre álló képzett kérdezőbiztosokkal személyesen kérdezzük, és azonnal számítógépbe rögzítjük az eredményeket. Rendszeres minőségellenőrzéssel biztosítjuk az adatok megbízhatóságát, minőségét.

Készítünk in-home kutatásokat, utcai felméréseket, próbavásárlásokat (Mystery Shopping), POS (Point of Sale – értékesítési ponton történő) felméréseket, de rendelkezünk több saját tesztstúdióval is.

Telefonos felmérés – CATI

A számítógéppel támogatott telefonos interjú (CATI: Computer Assisted Telephone Interviewing) során a válaszadókat telefonon kérdezzük, és azonnal számítógépbe rögzítjük az eredményeket.

Ehhez korszerű, nagyteljesítményű, szakmai felügyelők által vezetett telefonstúdió áll rendelkezésünkre.
A magas fokú reprezentativitást a „random-last-digit” – módszer és a mobiltelefonos kapcsolatfelvétel révén valósítjuk meg.
A magas minőséget és a nagyfokú objektivitást az automatikus tárcsázással, a képzett és tapasztalt kérdezőinkkel és a belehallgatásos ellenőrzéssel biztosítjuk.

Személyes eligazítás történik valamennyi projekt előkészítése során, valamint ügyféloldali részvételi lehetőségét biztosítjuk az eligazításon és az interjúk lebonyolításában is.

Tudtad?

Számos kutatási kérdés megköveteli a hibrid kutatásokat, amikor kvalitatív és kvantitatív módszereket egymásra építve érdemes alkalmazni.